Welcome to our website !

Deserki

Niebo dla podniebienia w jednym miejscu

Płatki śniegu z lukru królewskiego

By 10:32



Powoli zbliżają się święta, zima również ostro trzyma dlatego do świątecznych wypieków brakuje płatków śniegu w naszym domu bo za oknem jest nadmiar. Zachęcam do wykonania bo przyozdobią nam wszystkie ciasta i ciasteczka.









Oto jak krok po kroku wykonałam płatki śniegu z lukru królewskiego.

Składniki na lukier królewski
1 białko
200g cukru pudru
sok z cytryny
woda
Ubijamy białko i dodajemy po trochę cukier puder, a następnie po kropelce sok z cytryny lub wodę aż do uzyskania jednolitej, ale gęstej konsystencji. Jeśli lukier zrobi się zbyt rzadki, dodajemy po łyżeczce cukru pudru.

Wykładamy deskę do krojenia lub inną płaską powierzchnię papierem do pieczenia. Przekładamy lukier do rękawa cukierniczego z okrągłą bardzo wąsko zamkniętą końcówką lub do dozownika do lukru. Na papierze do pieczenia "rysujemy" lukrem płatki śniegu (lub inną dowolną formę). Ponieważ formy te będą bardzo delikatne warto narysować ich więcej niż będziemy potrzebować.
Odstawiamy płatki śniegu do wyschnięcia. Warto uzbroić się w cierpliwość i poczekać nawet 24 godziny. Prawdopodobieństwo uszkodzeń będzie wtedy mniejsze. Wyschnięte płatki można pomalować perłową farbką do żywności. 



You Might Also Like

13 komentarze

  1. świetny pomysł! zapamiętam sobie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacyjne,chyba wypróbuje jutro ten pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka namalowałam :-) pewnie nic z tego nie będzie bo użyłam wykałaczki więc są chyba za cienkie, nie mam takiej cienkiej tylki do rękawa :-( Ale zobaczymy jutro :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. rewelacja! wpisałam sobie już do notatnika, może jeszcze starczy mi czasu przed świętami żeby takie cudo zrobić!pozdrawiam i dzięki

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne płatki!!!! Czy będę potrafiła zrobić takie cudeńka? Jestem zachwycona....

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne,super pomysł

    OdpowiedzUsuń