Welcome to our website !

Deserki

Niebo dla podniebienia w jednym miejscu

Owoc kokos

By 12:26

Kokos nie jest popularnym owocem. Nie nadaje się za bardzo do zjedzenia go samego, bo jest za słodki. Nie warto kupować go dla mleczka, albo dla uzyskania wiórek, bo bez problemu obydwa te produkty można kupić już gotowe i nie męczyć się z całym kokosem. Jest rzadko widywany w sklepach, nawet w wielkich supermarketach, gdzie można spotkać najróżniejsze owoce i warzywa, a jeśli już faktycznie go znajdziemy – jest stosunkowo drogi.
Kiedy już zdecydujemy się kupić kokosa w całości, staniemy przed poważnym problemem. Jak się do niego dostać. Kokos jest tak twardy, że można rzucać nim o ścianę. Do otworzenia kokosa potrzebny będzie korkociąg, słomka, miseczka i ostry nóż lub młotek. Bierzemy kokos do ręki i patrzymy na jego czubki – na jednym z nich znajduje się kilka kropeczek w innym kolorze niż reszta pancerza – są to „oczy” kokosa – jego jedyne słabe punkty. W te „oczka” wbijamy mocno korkociąg i kręcimy jak byśmy otwierali wino. Nie powinniśmy mieć z tym problemu, róbmy to jednak w pionie – aby nie wylać mleczka. Kiedy już wyjmiemy „oczka” wylewamy mleczko do miski – do tego czasami przydaje się słomka, zależnie od wielkości otworów – musimy to sami ocenić.
Skorzystałam z tego że dostałam kokosy jako owoce w całości postanowiłam zrobić w nim drinka do picia.
Bardzo ładnie to wyglada i robi wrażenie.





You Might Also Like

25 komentarze

  1. Ojj...ale mi smaka narobił ten cudowny owoc..mmmm.Oj drink robi wrażenie. Napewno wykorzystam Twoje rady odnośnie kokosa:)Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zgodzę się z tym, że ciężko je znaleźć, zawsze widuję je w Lidlu lub Carrefure (nie jestem pewna czy tak to się pisze). :)

    Serdecznie zapraszam do mnie. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie nie ma w lidlu i jest naprawde ciezko znalesc

      Usuń
  3. oo, kokos! bardzo go lubię, jednak zgadzam się, że ciężko go znaleźć. :(
    pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz go dostać w każdym supermarkecie ja właśnie jem go jest super smaczny pozdrawiam

      Usuń
  4. Najlepsze jest mleczko kokosowe znajdujące się w środku owocu - nieziemsko przepyszne! Niestety, jest go bardzo mało, ale każdemu polecam spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie - kokos jako owoc jest drogi, ale jeśli ktoś próbuje go pierwszy raz, to na prawdę warto wydać te pieniądze. Co do deseru to wygląda bardzo apetycznie ;)

    Obserwuję i liczę na rewanż ;>
    Imagine-Day.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz kupiłam kokos jakieś 2 lata temu. Byłam po prostu ciekawa jego smaku (mimo tego, że wiórki używam jako dodatek od dawna). Nieźle się natrudziłam zanim go rozłupałam :)

    Narobiłaś mi smaka :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Ola | http://fessonn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chętnie :) Więc dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mm narobiłas tylko smaka!;)

    zapraszam do siebie!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja uwielbiam kokosy ;) nigdy nie mam problemu z kupieniem ich, zwykle wystarczy przejść się do tesco. cena również tam nie jest wygórowana, 1-2 zł/sztuka.
    co do otwierania to już się w tym wprawiłam- najpierw korkociąg, odlewam wodę, a potem zawijam kokosa w folię, wychodzę na dwór i jednym ciachem siekiery załatwiam sprawę :D jeśli mam ochotę na zjedzenie wiórków to walę kilka razy młotkiem w połówki kokosa, o wiele łatwiej owoc odchodzi od łupiny, potem nożem obieram brązową skórkę i jeeeeeeeeeeem <3

    OdpowiedzUsuń
  10. kupilam kiedys kokos dla mleczka, tyle w nim co kot napłakał.
    ale pomysł niezły:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś z koleżanką sobie kopiłyśmy to młotkiem rozwalałyśmy :P

    OdpowiedzUsuń
  12. mmmm kokos... pycha, ale bardzo trudne w "obróbce" ;D mam nadzieje, że zmaieścisz jakieś ciekawe przepisy z kokosem w roli głównej ;) pozdrawiam i zapraszam www.lovelatte.blog.pl oraz www.facebook.com/welovelatte ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmm that looks so good, and fresh! If only I liked coconut...

    http://giaa-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne tło, piękne zdjęcia i Ty :3 naprawde solidna praca na blogu ;3 Zapraszam też do siebie, mam nadzieję, ze mój blog również się spodoba :)

    Zapraszam też do udziału w konkursie który aktualnie odbywa sie na moim blogu: http://podarta.blogspot.com/2013/01/styczniowa-loteria.html

    OdpowiedzUsuń
  15. JA czesem kupuje sobie kokosy i jem je jakiś tydzień hihi bo nie mam siły ich skrobać dłużej niż przez parenaście minut:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniam!
    Czasem w Tesco widzę kokosy nie najdroższe, ale zastanawiam się: jak je przepołowić? Próbowałam nożem, w końcu poprosiłam chłopa, żeby swoimi narzędziami tego dokonał :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny blog, trafiłam przypadkiem ale będę zaglądać. Obserwuję, wpadnij do mnie może też Ci się spodoba!

    Pozdrawiam :*

    http://www.voguerka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjnie prezentują się drinki w kokosie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kokos to nie owoc tylko orzech - orzech kokosowy -.- dziwi mnie że w dobie internetu robisz takie błędy. Bardzo fajnie wyglądają takie drinki, ale kokos nie jest absolutnie słodki, a ktoś kto mówi że jest aż za słodki, to zastanawiam się, czy w ogóle kiedyś go posmakował, mówisz też tak o kokosie, jakbyśmy mieli lata 80 i w sklepach nie było nic, przecież dzisiaj kokosy są wszędzie! a w supermarketach to już normalne że jest tak jak banany czy marchewki, strasznie dziwne, mam wrażenie że po przeczytaniu tego przeniosłam się do prlu...

    OdpowiedzUsuń