Welcome to our website !

Deserki

Niebo dla podniebienia w jednym miejscu

Oponki serowe

By 13:26


Oponki serowe to smakowita przekąska, ciesząca się popularnością szczególnie przed dniem Tłusty Czwartek lub w Tłusty czwartek Poświęć więc odrobinę czasu i samodzielnie usmaż takie oponki. Oblej czekolada a będą jeszcze pyszniejsze!!!
Składniki:
spirytus 2 łyżeczka
jajko kurze 2 szt
twaróg 300 g
margaryna 200 g
mąka 340 g
sól 1 szczypta
cukier 200 g
proszek do pieczenia 2 łyżeczka
cukier puder 1 kubek
olej/smalec 0,5 l



 Do miski wsypałam mąkę i cukier.Dodałam jajka, proszek do pieczenia i spirytus.Miękką i pokrojoną na kawałki margarynę .Na koniec włożyłam do miski twaróg. Można dodać ser uprzednio mieląc go trzykrotnie.Wszystkie skladniki dokładnie wymieszałam.Podsypałam blat mąką,żeby ciasto się do niego nie kleiło, ręcznie ugniotłam i rozwałkowałam je na około 1-1,5 cm. Wykraiwałam koła foremką (można szklanką) a środki kieliszkiem. Tak przygotowane oponki smażyłam na rozgrzanym oleju (można smalcu), chwilę po każdej ze stron, aż uzyskały złoto-brązową barwę.Układałam je na talerzach wyłożonych papierowymi ręcznikami, aby odsączyć nadmiar tłuszczu. Po przestudzeniu dekorujemy czym nam pasuje ja polecam oblewać całe czekoladą są pyszne :)

You Might Also Like

17 komentarze

  1. wyglądają bardzo smacznie, szkoda, że ja już swoje zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. O ja ! Siedzę sobie teraz w pracy i takiego maka mi narobiłaś, że strach heheh ;) No nic może jak wrócę do domu to będę sterczeć w kuchni i będę piec :p

    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo smakowicie :) smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne Ci wyszły, fajny blog, na pewno niektóre przepisy będą dla mnie inspiracją kulinarną. Obserwuje i zapraszam do siebie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam<3

    wyglądają bosko,aż mam cheć je wszystkie zjeść!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają świetnie ! Pozdrawiamy

    http://bestdressedpoland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. awwww, dlaczego mam dwie lewe ręce w kuchni?! :-(

    OdpowiedzUsuń
  8. super blog
    zapraszam też do siebie
    po blogerskie ciuszki
    http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=24648109

    OdpowiedzUsuń
  9. nikon d300:)

    ps. wygladaja pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. pychotka!



    zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń