Welcome to our website !

Deserki

Niebo dla podniebienia w jednym miejscu

Puszysty sernik cytrynowy z truskawkową frużeliną

By 11:01

Sezon truskawkowy juz nie długo :) a ja zasmakowałam pierwszych truskawek już w tym roku. Sernik z połączeniem z truskawkową frużelinką niebo w gębie. :)



Składniki :
1000 g twarogu tłustego lub półtłustego
1 szklanki mleka
3 łyżki mąki ziemniaczanej
5 jajek, białka oddzielone od żółtek
1 szklanki drobnego cukru
2 opakowanie cukru waniliowego (2x16 g)
1 duża cytryna lub 2 małe

Twaróg zmiksować na gładką masę z żółtkami, cukrem, mąką ziemniaczaną,cukrem waniliowym i otartą skórką z cytryny. Dodać mleko i sok z 1/2 cytryny(lub z całej ,jeżeli jest mała) ,zmiksować.  Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie wmieszać do masy serowej.Ciasto będzie bardzo rzadkie.


Tortownicę o średnicy 24 cm dobrze uszczelnić papierem do pieczenia (ja zrobiłam wyższy mankiet z papieru). Wylać masę serową do foremki. Piec około 60 - 70 minut w temperaturze 170-175ºC. Sernik wyrośnie ponad foremkę, potem lekko opadnie, u mnie również trochę popękał. 
Wystudzić i schłodzić w lodówce.Podawać z frużeliną.

Przepis na frużelinę
500 g truskawek
3 łyżeczki żelatyny rozpuszczonej w małej ilości gorącej wody
3/4 szklanki cukru
2 łyżki soku z cytryny
2 płaskie łyżeczki skrobi ziemniaczanej rozrobionej w dwóch łyżkach wody

Owoce  z cukrem, podgrzewać do rozpuszczenia się cukru. Truskawki puszczą na pewno dużo soku.  Dodać cytrynę, wodę z mąką, wymieszać. Żelatynę powoli dodać do owoców i dokładnie wymieszać. Schłodzić, by sos owocowy zgęstniał. Frużelina powinna mieć konsystencję żelu (coś pomiędzy kisielem a galaretką).



You Might Also Like

15 komentarze

  1. Wygląda cudownie, taki gładki i delikatny... Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie, gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. o mamooo ! jakie to musi być smaczne :o ! Z wielką chęcią będę wpadała częściej. Zapraszam do mnie i do komentowania outsidekatte.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nominowałam twój blog, więcej na stronie: http://pysznosc.blogspot.com/2013/06/11-pytan-nominacja-ostaam-nominowana.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Local Web advertising For Entrepreneurs & Network marketing business Owners

    Feel free to surf to my website ... Panasonic PT-AR100U review :
    : www.10projectors.com ::

    OdpowiedzUsuń
  6. piękny okaz ;-) pozdrawiam i zapraszam po przepisy na grilla http://www.zgrilla.pl/grillowany-losos-z-truskawkami/

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam
    w imieniu marki Almette chciałbym serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w konkursie "Inspirujący Smak Natury". Do wygrania kulinarna podróż do Toskanii! Wystarczy chwila na stworzenie przepisu z użyciem ulubionego serka Almette, a to może Ty poczujesz smak słonecznej Toskanii!
    Szczegóły oraz regulamin znajduje się tutaj: https://apps.facebook.com/inspirujacy-smak/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam serniki <3
    http://ewakuchennie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo dobry :)dzisiaj robiłam...wygląda tak jak na zdjeciu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Obserwuję i zapraszam do mnie :) u mnie dopiero początki ale i tak zapraszam :) http://agaslodziak.blogspot.com
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sernik to moje ulubione ciasto, bardzo lubię czytać przepisy innych osób. Twój sernik wygląda rewelacyjnie. Ciekawy przepis, gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  12. I did not have to look at your blog. Absolutely not. Now I'm hungry!!!!! Kisses,
    Eni

    http://eniwherefashion.blogspot.it/
    https://www.facebook.com/eniwherefashion

    OdpowiedzUsuń